Våre utøvere

Langrenn >>Generelt >>Våre utøvere

Ingvild Flugstad Østberg

Ingvild er nærmest oppvokst på Øverby og en av Gjøviks store stoltheter. Hun har representert Gjøvik Skiklubb i hele sin aktive karriere og har mange år bak seg på Norges Skiforbund sine landslag for junior og senior.

Resultatene er meget imponerende - Ingvild har verdenscup-seire, VM- og OL-gull/medaljer, seier i verdenscupen sammenlagt og til og med en seier i Tour de Ski! Men aller viktigst - alltid smilende, blid og en god ambassadør for byen Gjøvik og for Gjøvik Skiklubb.

De siste årene har dessverre Ingvild hatt helsemessige utfordringer som har ført til at det har blitt lite skirenn, men vi krysser fingrene for at vi får se henne tilbake i løypa i sesongen 2022/2023 i godt, gammelt slag

Gjøvik Skiklubb  la til rette for satsingen og startet interessen min for langrenn!

Arngrim Sørumshaugen

Arngrim har gått skirenn siden han var sju år, og alltid «satset» på dette. Skimiljøet har gitt Arngrim veldig mange gode venner og minner. For å finansiere skisatsingen min jobber han som kunderådgiver i bank. Utenom ski liker han jakt og fiske.

Arngrim deltok på treninger med Gjøvik Skiklubb frem til han ble 16 år - etter det  tok GTL og NTG over.

Arngrim er i dag en del av Gjøvik/Toten Langrenn som Gjøvik Skiklubb er en del av.

Beste resultat fra årets sesong:

- 11. plass Skandinavisk Cup Falun
- 3. plass i u23-klassen NC Gålå

Tuva Bakkemo

Jeg heter Tuva Bakkemo, er 22 år gammel og kommer fra Gjøvik. Jeg representerer Gjøvik skiklubb, og er en del av regionlaget Team Elon Innlandet. Jeg er junior norgesmester i 10km fristil og stafett, og er senior norgesmester i teamsprint med Ingvild Flugstad Østberg. Jeg bor nå i Tromsø der jeg studerer medisin, samtidig som jeg legger ned mange treningstimer for å utvikle meg som langrennsløper. Det jeg liker best med langrenn er å være ute, måle utvikling og bli kjent med folk med samme interesse.

Jeg ble først introdusert for Gjøvik Skiklubb gjennom klubbrenn i 11-årsalderen, og fra første stund har jeg trivdes i klubben. For meg var det skileik i lag med jevnaldrende som gjorde at min kjærlighet for langrenn fikk rotfeste. Engasjement fra foreldre og ildsjeler i klubben, gav meg muligheten til å utvikle meg i mitt tempo.

Motivasjonen økte så klart da jeg som ungdom så at Ingvild tok store steg inn i verdenstoppen. I dag er jeg stolt av å representere klubben som introduserte meg for langrenn.

Hedda Bakkemo

Jeg startet på ski når jeg var 10år. Det var sosiale og morsomme treninger, og jeg deltok fast på ukens høydepunkt: klubbrenn på Øverby. Hele oppveksten har jeg vært aktiv i flere idretter, men det ble til slutt ski, da jeg flyttet til Lillehammer for å starte på NTG langrenn. Lekbaserte treninger med klubben og «konkurransen» på klubbrenn, har skapt grobunn for treningsglede og konkurranseinstinkt for meg!

I dag er jeg bosatt på Lillehammer der jeg er en del av regionlaget Team Elon Innlandet som min søster Tuva. Ved siden av langrenn har jeg både studert og jobba litt. Utenom skisatsingen trives jeg sammen med venner, og i fjellet på hytta i Rondane.

Beste resultater fra sesongen 2021/2022:

• 3.plass på klassisk sprint fra NC Steinkjer (Norgesmester i U23 klassen)
  • 10.plass på klassisk 10km fra NC Steinkjer (5 i U23)

SUSANN SAGSTUEN

Susann er 25 år og fra Gjøvik. Hun bor på Lillehammer og har gjort det siden hun flyttet dit for å gå på NTG.

Susann har satt studiene på vent og satser sesongen 2022/2023 fulltid på langrenn for Gjøvik Skiklubb.

Susann kan skilte med mange svært gode resultater de siste årene - flere topp 10-plasseringer i både norgescup og skandinavisk cup og topp 20-plasseringer i NM.

Skate distanse er favoritten!