Langrenn >>Treningsgrupper >>Gruppe 1

Gruppe 1 er for barn på ni og ti år (for skisesongen 2023/2024 er dette barn født i 2014 og 2015). Gruppa trener på tirsdager fra kl 18, og vi møter opp ved klubbhytta på Øverby.

Gruppe 1 har egen Spond-gruppe hvor info om hver eneste trening legges ut.

Bruk https://group.spond.com/VQTQU for å bli medlem i Spond-gruppen.

Hva gjør vi på treningene på gruppe 1?

Treningene skal ha høyt aktivitetsnivå for alle, og det skal være høy "gøyfaktor". Gjennom lystbetonte øvelser får utøverne trent utholdenhet, styrke, koordinasjon og balanse, og utviklet sine skiferdigheter. Vi har mye fokus på å skape et trygt og sosialt treningsmiljø for alle barn som ønsker å gå på ski, uansett ambisjoner eller ferdigheter.

Hva kan jeg som forelder bidra med?

I denne alderen varierer det hvorvidt utøverne ønsker foreldre tilstede under trening eller ikke. Dersom ditt barn ønsker deg tilstede, bli gjerne med aktivt i treningen hvis du vil, og/eller vær med og hjelp trener(ne) under treningen. Det er ofte kjekt med flere hender, enten for å hjelpe barna med utstyr eller for å sette ut/rydde inn utstyr ved øvelser.

Trenere
Trond Østvold              tlf.  900 64575