GTL

Team GTL har historie tilbake helt tilbake til 1995, eies og drives av idrettslagene i Gjøvik/Toten-regionen og representerer det tilbudet som det ellers ville vært vanskelig for hver enkelt klubb å tilby alene. Alle utøverne på teamet beholder sin tilknytning til egen klubb. Formålet med regionteamet er å sikre et best mulig sportslig og miljømessig tilbud til aktive lokale utøvere i junior- og senioralder, som ønsker å videreutvikle seg som langrennsløpere. Vi er et breddeteam som vektlegger gode sosiale og miljømessige rammer og har som mål å utgjøre et av de beste langrennsmiljøene i landet og bidra til at vi får flere eliteutøvere fra vår region.

Team GTL har utøvere både i junior- og senioralder. I tillegg er flere «assosierte» utøvere tilknyttet teamet. Dette er lokale utøvere som deltar mer sporadisk på grunn av at de for tiden er tilknyttet enten et forbundslag eller toppidrettsgymnas og bor borte. De fleste kommer tilbake til GTL for fullt etter fullført toppidrettsgymnas.

Utøverne på teamet tilbys planverk og personlig treneroppfølging, fire fellestreninger per uke og cirka en treningssamling per måned frem til konkurransesesongen. Samlingene er fordelt ca. 50/50 på nær- og fjernsamlinger. I konkurransesesongen bidrar et solid foreldredrevet støtteapparat med blant annet full smøreservice og sekundering i forbindelse med Norgescup og NM både på junior- og seniornivå. Vi har i tillegg et godt samarbeid med de videregående skolene og har blant annet egne fraværsavtaler i forbindelse med samlinger og Norgescup/NM, som sikrer våre utøvere «godkjent fravær» når langrenns-satsingen gjør at de må være borte fra skolen.

Mer informasjon om Gjøvik Toten Langrenn finner du på www.gtlangrenn.no

Følgende eierklubber har hatt utøvere på teamet:

- Kolbu KK
- Østre Toten Skilag